Indsprøjtningsdyser til bil diesel og benzin
Indsprøjtningsdyser diesel og benzin i vores online-butik
Indtil slutningen af 1980’erne var de normale benzinmotorer blevet erstattet, af de juridiske bestemmelser om udstødningsemissioner inden for passagerbiler med motorer med brændstofindsprøjtning-systemer. I modsætning til karburator-motoren, hvor der er dårlig mulighed for at påvirke dannelsesprocessen.
Kigges der på bilens motor, bliver der her skelnet mellem benzin- og dieselmotorer. Ved benzinmotorer bliver brændstoffet bragt ind i indsugningssystemet eller indløbsventilen af motoren, hvorefter det går igennem til pumpens injektor. Ved dieselmotorer bliver brændstoffet bragt direkte til forbrændingskammeret og forkammeret. Ved benzinmotorer er den direkte injektion af benzin udviklet i forbrændingskammeret, og kun i de sidste to årtier er den her blevet intensiveret. Den høje termiske belastning af indsprøjtningsdyser er skadelige. Hver individuelle cylinder har sin egen brændstofinjektor, som er forbundet med den centrale indsprøjtningspumpe via en brændstofs-linje med direkte injektion.
For at opnå en ensartet indsprøjtning i mængden af brændstof, skal alle linjer have præcis samme afstand fra pumpen til brændstofinjektorerne. Hvis dette ikke er tilfældet, vil der opstå små forskelle i trykket, som har en massiv indflydelse på emissionen af forurenede stoffer. Dette problem er dog formået at blive løst. Løsningen kom ved udviklingen af pumpe-dyse-systemet i en dieselmotor. Dette system er placeret på en brændstofinjektor, som genererer et direkte tryk og videresender dette tryk til dyser på de individuelle cylindere.
På et almindeligt jernbane-system, bliver trykket skabt i en fælles beholder, og bliver derefter injiceret omkring brændstofinjektoren i en fælles kanel for de individuelle cylindere. Hvis du har brug for en brændstofinjektor, eller en brændstofpumpe for din bil, så kan du købe dette på vores online webshop til fornuftige priser.
Flere reservedele i denne kategori Motor
- Brændstofforberedelse: Benzinindsprøjtning
- Antal stikkontakter: 2
- Tryk [bar]: 3,5
- Modstand [ohm]: 12
- Brændstoftype: Benzin
- Tillægsartikel / Yderligere info. 2: med tætningsring
- til original-nummer: 23670-29116
- Kvalitet: OE specification
- Producentbegrænsning: TOYOTA
- Driftsart: elektrisk styret
- vægt [g]: 600
- Bruttovægt [kg]: 800
- alternativ artikel: -
- til original-nummer: 6C1Q-9K546-AC
- Kvalitet: OE specification
- Producentbegrænsning: Citroen; Fiat; Ford;
- Driftsart: elektrisk styret
- vægt [g]: 560
- Bruttovægt [kg]: 760
- alternativ artikel: -
- Brændstoftype: Diesel
- Det anbefalede tilbehørs varenummer: X11-800-001-002Z, X11-800-002-002Z
- Tillægsartikel / Yderligere info. 2: Styrebox/Software skal læres/opdateres.
- Vær opmærksom på bilfabrikantens anvisninger
- Sammenlign altid det gamle emne med det ny (især OE-nr.)
- Ombytningsdel
- Brændstofforberedelse: Common rail
- Tillægsartikel / Yderligere info. 2: med tætningsring
- Statisk gennemløb ved 3 bar, Medium n-Heptan [g/min]: 374,2
- Modstand [ohm]: 12
- Brændstoftype: Benzin
- Statisk gennemløb ved 3 bar, Medium n-Heptan [g/min]: 261,1
- Modstand [ohm]: 12
- Brændstoftype: Benzin
- Ombytningsdel
- Brændstofforberedelse: Common rail
- Tillægsartikel / Yderligere info. 2: med tætningsring
- Statisk gennemløb ved 3 bar, Medium n-Heptan [g/min]: 192,9
- Modstand [ohm]: 12
- Brændstoftype: Benzin
- Statisk gennemløb ved 3 bar, Medium n-Heptan [g/min]: 670
- Modstand [ohm]: 12
- Brændstoftype: Benzin
- Brændstofforberedelse: Common rail
- Tillægsartikel / Yderligere info. 2: med tætningsring
- Statisk gennemløb ved 3 bar, Medium n-Heptan [g/min]: 141,2
- Modstand [ohm]: 14,5
- Brændstoftype: Benzin
- Statisk gennemløb ved 3 bar, Medium n-Heptan [g/min]: 237
- Modstand [ohm]: 15,95
- Brændstoftype: Benzin